O Under Armour

Jak to všechno začalo?

Historie značky

Under Armour, založil v roce 1996 bývalý americký fotbalista z univerzity v Marylandu Kevin Plank, vyrábí funkční sportovní oblečení, které je navrženo tak, aby zajistilo sportovcům během zápasu, tréninku nebo cvičení pocit příjemného chladu, sucha a lehkosti. Od samého založení bylo posláním Under Armour pomáhat sportovcům dosahovat lepších výkonů díky speciálnímu designu, nadšení pro věc a nepřetržité inovaci.

Dnes, po více než 20 letech své existence, patří firma Under Armour k předním vývojářům, prodejcům a distributorům značkového funkčního oblečení, obuvi, sportovního vybavení a platforem Connected Fitness. Pod značkou Under Armour nabízí firma nejmodernější výrobky navržené tak, aby pomáhaly sportovcům dosahovat lepších výkonů. Patří sem inovativní obuv, oblečení pro muže, ženy a mládež zajišťující odvádění vlhkosti a regulaci teploty a rovněž digitální mobilní aplikace zaměřené na podporu zdraví a dobré kondice. Rozsáhlý sortiment výrobků značky Under Armour v současné době využívá velké množství nejrůznějších technologií; základem platformy funkčního oblečení, které stálo u zrodu značky, však nadále zůstává jednoduchý koncept: oblečení HeatGear pro horké počasí, ColdGear pro chladné počasí a AllSeasonGear pro období mezi extrémními podmínkami.

V červnu roku 2006 zahájila společnost Under Armour výrobu a prodej obuvi a uvedla na trh řadu kopaček na americký fotbal, po níž následovala baseballová a softballová obuv. V květnu 2008 nabídla společnost poprvé obuv bez kolíků uvedením nového typu obuvi, který zaplnil dosavadní mezeru na trhu sportovní obuvi: obuv pro výkonnostní trénink. V roce 2009 společnost doplnila svou nabídku obuvi řadou běžecké obuvi a kopaček určených pro „evropský“ fotbal. V roce 2010 vstoupila značka Under Armour na basketbalové hřiště kolekcí basketbalové obuvi. V roce 2011 uvedla na trh běžeckou obuv UA Charge RC vyvinutou předními odborníky s využitím technologie používané při výrobě oblečení Under Armour k zajištění dokonalých vlastností při sprintu. V roce 2012 zavedla společnost novou technologii výroby obuvi, UA Spine, která spojuje pružnost a ultralehkou konstrukci stélky. V roce 2014 označil časopis Runner’s World běžeckou obuv UA SpeedForm Apollo, první obuv vyvinutou v továrně na oblečení, za „nejlepší debut“. V návaznosti na úspěch platformy SpeedForm uvedla firma v roce 2015 na trh obuv UA SpeedForm Gemini a v roce 2016 SpeedForm Gemini 2. SpeedForm Gemini je obuv určená pro běh na dlouhé tratě, která přináší pocit dokonalé formy a komfortu. Je vybavena bezešvou oporou paty a lehkou, prodyšnou svrchní částí, což minimalizuje nepravidelnosti a zajišťuje to, aby bota pevněji a přesněji seděla na noze.

Společnost Under Armour dále nabízí sportovní vybavení, včetně sportovních rukavic, tašek, pokrývek hlavy, ponožek, brýlí a funkčních chráničů úst. Výrobky lze zakoupit na webu UA.com v USA a na dalších více než 30 globálních trzích a ve více než 20 000 maloobchodních prodejnách po celém světě.

Výrobky značky Under Armour je možné zakoupit po celé Evropě, v Asii, Austrálii a Latinské Americe. Mezi klíčové trhy patří Spojené království, Brazílie, Španělsko, Itálie, Francie, Mexiko, Kanada, Chile, Čína a Německo. Firma distribuuje své výrobky rovněž prostřednictvím autorizovaných prodejců v Japonsku, které se stalo druhým největším trhem hned po Severní a Jižní Americe. V dubnu 2011 firma otevřela první maloobchodní prodejnu v Číně – značkový obchod v prodejním centru Grand Gateway Mall v Šanghaji, po níž následovalo otevření první prodejny v Mexiku. V roce 2013 otevřela firma Under Armour značkový obchod UA Brand House v Baltimore, MD, a v nákupním centru Tyson‘s Corner, které nabízejí dokonalý zákaznický zážitek a výrobky upravené dle přání zákazníků. V dubnu 2014 otevřela společnost Under Armour značkový obchod Brand House v SoHo, v mezinárodním nákupním centru v New Yorku, a v roce 2015 Brand House o ploše 30 000 čtverečních stop v Chicagu na ikonické Miracle Mile; další značkové obchody byly otevřeny v Mall of America a Indianapolis. V roce 2016 otevřela UA značkové prodejny Brand House ve městech Filadelfie, PA, Madison, WI, Dallas, TX, Disney Springs v Orlandu, FL, ve Světovém obchodním centru v centru New Yorku a na dalších místech!

Firma Under Armour je partnerem četných studentských sportovních programů, mimo jiné na univerzitě v Kalifornii, Los Angeles, kalifornské univerzitě, Berkeley, univerzitě Notre Dame, univerzitě ve Wisconsinu, programu sportovní asociace námořní akademie Naval Academy Athletics Association, programu na univerzitě v Marylandu, technické univerzitě v Texasu, univerzitě v Auburn, univerzitě v Jižní Karolíně, univerzitě v Cincinnati, Havajské univerzitě, univerzitě v Utahu, univerzitě v jižní Floridě, Boston College, univerzitě v Temple, univerzitě v Seton Hall, univerzitě Northwestern, univerzitě v Yale a univerzitě St. John’s.

Firma Under Armour je oficiálním dodavatelem obuvi pro Národní fotbalovou ligu NFL a dodavatelem oblečení pro elitní profesionální sportovce, mezi které patří mimo jiné Tom Brady a Cam Newton, nejlepší hráči NFL, Stephen Curry, nejlepší hráč NBA 2015 a 2016, Lindsey Vonn, držitelka zlaté olympijské medaile v lyžování, Jordan Spieth, držitel titulu šampiona v soutěži Masters a U.S. Open 2015, Misty Copeland, primabalerína amerického baletního divadla American Ballet Theater, Bryce Harper, nejlepší hráč NL 2015, Clayton Kershaw, držitel ceny Cy Young 2014, Michael Phelps, držitel zlaté olympijské medaile v plavání, Andy Murray, vítěz Grandslamu a držitel zlaté olympijské medaile, Kelley O'Hara, šampiónka amerického ženského světového poháru a držitelka zlaté olympijské medaile, Canelo Alvarez, prvotřídní světový boxer, nebo Sloane Stephens, světoznámá profesionální tenistka. Společnost Under Armour se zviditelnila i na mezinárodním sportovním poli. Značka je oficiálním dodavatelem vybavení pro fotbalový klub Tottenham Hotspur z Barclay, účastníka nejvyšší britské fotbalové soutěže Premier League, fotbalový klub Southampton z Premier League, klub Aston Villa z Football League Championship, klub Cruz Azul z mexické první divize, unii Welsh Rugby Union, klub Colo-Colo z chilské první divize, brazilský fotbalový klub Sao Paolo, holandský fotbalový klub AZ Alkmaar a německý fotbalový klub St. Pauli.

Společnost Under Armour je též známá svými nekonvenčními a působivými marketingovými kampaněmi, které zachycují intenzivní vášeň a sportovní nadšení; mezi takové kampaně patří mj. Protect This House (Chraň tento dům) a I Think You Hear Us Coming (Myslím, že nás slyšíte přicházet). Několika stadionů NFL a univerzitních sportovních stadionů používá kampaň Protect This House k povzbuzení fanoušků domácího týmu. V roce 2010 společnost Under Armour rozšířila své zákaznické pokrytí prostřednictvím nové kampaně Protect This House I Will (Slibuji, že ochráním tento dům). Kampaň představovala přední sportovce z celé řady mužských i ženských sportovních disciplín a zdůraznila oddanost značky UA tréninku, který je základem sportovního výkonu. V únoru 2013 zahájila společnost Under Armour svou největší globální kampaň s ikonickou značkou I WILL; kampaň se zaměřovala na vášeň, nadšení a odhodlání, které ženou sportovce k výkonu. V roce 2014 představila společnost svou průkopnickou kampaň zaměřenou na ženy I WILL WHAT I WANT (Dosáhnu toho, co chci), ve které vystupuje primabalerína Misty Copeland. V létě 2015 uvedla společnost kampaň RULE YOURSELF (Ovládnout sám sebe), v níž vystupovali sportovci Stephen Curry, Jordan Spieth, Misty Copeland a Tom Brady; děj příběhu pokračuje i v roce 2016 s novými reklamními spoty, v nichž vystupuje Memphis Depay, útočník z Manchester United, členky amerického ženského gymnastického týmu a držitel největšího počtu olympijských medailí v historii, plavec Michael Phelps. V roce 2016 společnost spustila svou nejnovější multisportovní kampaň It Comes From Below (Vše přichází zdola), ve které vystupují Bryce Harper a Cam Newton a která představuje řadu Under Armour Running; ústřední myšlenkou kampaně je, že každý skvělý sportovní okamžik začíná od nohou. Společnost Under Armour si uvědomuje, že práce nohou, ačkoli bývá často přehlížena, je základem, bez kterého by nebylo možné se vymknout očekávání a dosáhnout dokonalého výkonu.

V prosinci roku 2013 provedla společnost Under Armour svou první akvizici nákupem jedné z největších světových platforem pro sledování kondice MapMyFitness. MapMyFitness tvoří jednu z největších komunit Connected Fitness na světě a nabízí celou škálu webových stránek a mobilních aplikací pod značkami MapMyRun a MapMyRide, které jsou její vlajkovou lodí. Po akvizici MapMyFitness následovalo uvedení první digitální fitness aplikace na bázi otevřené platformy UA Record, jejímž cílem je pomoci sportovcům a dalším osobám, kterým záleží na jejich fyzické kondici, vést zdravější život. Začátkem roku 2015 získala společnost další platformu pro sledování kondice Endomondo a zdravotní a fitness aplikaci MyFitnessPal. S akvizicí platforem Endomondo a MyFitnessPal společnost Under Armour nadále posílila svou pozici v oblasti Connected Fitness a přiblížila se k naplnění svého cíle – přinášet sportovcům a osobám, které pečují o svou fyzickou kondici, průkopnická řešení v oblasti tréninku, sportovního výkonu i běžného života. Platforma Under Armour Connected Fitness představuje největší světovou digitální zdravotní a fitness komunitu s více než 180 miliony uživatelů.

Na nedávné výstavě spotřební elektroniky představila společnost Under Armour svou první řadu výrobků Connected Fitness. Toto moderní portfolio výrobků zahrnuje např. UA HealthBox, první systém connected fitness na světě, UA SpeedForm Gemini 2 Record Equipped, první inteligentní obuv této značky, a dva modely bezdrátových sluchátek!

Světová centrála společnosti Under Armour sídlí v Baltimore, MD; další kanceláře společnosti se nacházejí v New Yorku, Austinu, Houstonu, San Francisku, Portlandu, Denveru, Amsterdamu, Kodani, Mnichově, Tokiu, Sydney, Hongkongu, Torontu, Kantonu, Šanghaji, Manchesteru, Vídni, Ho Či Minově Městě, Panamě, Jakartě, Mexico City, Sao Paulu a Santiagu. V září 2016 měla společnost Under Armour celosvětově více než 14 000 zaměstnanců.

Olympijští vítězové, mistři světa, vycházející hvězdy...

Podporovaní sportovci

Značka Under Armour spolupracuje s celou řadou tých nejúspešnějších sportovců z celého světa.